A sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése
A fejlesztés komplex vizsgálat (gyógypedagógiai, orvosi, pszichológiai) diagnózisára épül, magában foglalja a vizuális, akusztikus, taktilis mozgásos észlelés folyamatait a motoros képességek, a beszéd és nyelvi készségek fejlesztését; az egyes fogyatékossági típusnak megfelelően más-más terület kap hangsúlyt.
A fejlesztésben minden óvodapedagógus részt vesz, de a speciális végzettséggel rendelkező óvodapedagógusok az alábbi területeken az egyéni képességfejlesztést sokszínűen valósíthatják meg.
A fejlesztőtevékenységek színterei:
- Csoportszobai integráció: sérülés-specifikus feladat tervezése a napi tematika szerint (jelölése a művelődési tartalomnál) szokás szabályrendszerben megjelenő feladatok
- Csoport-közi integráció: gyermekvédelmi munkaközösség havi programja alapján tervezett tevékenységek
- Gyógypedagógus irányításával, közreműködésével végzett tevékenység., fejlesztő terv közös készítése
- Együttműködés a szülőkkel