Társult óvodai intézmények helyi nevelési programja
A társult önkormányzatok közoktatási feladatellátásának biztosítása, javítása, színvonalának emelése.
Az intézmény adatai
Gyermekcsoportjaink összetétele
Csoport neve | Fő |
Katica | 28 |
Pillangó | 19 |
Micimackó | 23 |
Napsugár | 32 |
Összesen | 102 |
Természeti környezetünk
Jánoshida több mint 800 éves történelmi múltra visszatekintő település.
Óvodája a Fő utca zöldövezetében a déli oldalon helyezkedik el. 19 éve épült, modern,
minden igényt kielégítő gyermekintézmény. 4 csoportos, 100 férőhelyes. Jelenleg
110 gyermekek tartunk nyilván. Tornateremmel, differenciált foglalkoztatásra alkalmas
külön szobával ellátott.
Az óvodák tárgyi feltételei
Óvoda belső, külső környezeti adottsága, optimális feltételrendszere jó alapul szolgál
az adaptált program gyakorlati megvalósításához. A program céljához rendelt eszközrendszer
fejlesztésére közel 19 éve tudatosan, célzottan történik. A szűkös költségvetési
kereteken túl az eredményesebb szakmai feltételek fejlesztéséhez főként önerőből,
szülői támogatással, alapítvány, pályázat útján jutnak többletforráshoz.
Helyi nevelési programok
Az óvodák saját nevelési program alapján dolgoznak programjaikban messzemenően figyelembe,
veszik a helyi társadalmi elvárásokból felmerülő feladatokat, alkalmazva a már több
éve jól bevált, működő nevelési-fejlesztési gyakorlatokat, módszereket, amelyeket
a térség adottságai lehetővé tesznek
A sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése
A fejlesztés komplex vizsgálat (gyógypedagógiai, orvosi, pszichológiai) diagnózisára épül, magában foglalja a vizuális, akusztikus, taktilis mozgásos észlelés folyamatait a motoros képességek, a beszéd és nyelvi készségek fejlesztését; az egyes fogyatékossági típusnak megfelelően más-más terület kap hangsúlyt.
Az intézmény gyermekképe, óvodaképe, nevelési elvei
Az óvodák gyermekképe, óvodaképe összhangban áll az Óvodai nevelés országos alapprogramjában foglaltakkal. Az eltérő pedagógiai és pszichológiai irányzatoknak megfelelően, a gyermeki személyiség kibontakoztatását életkornak megfelelő tevékenységen keresztül, mozgással és játékkal, de egyéni műveltségtartalmakkal biztosítják, a programjaikban megfogalmazottak szerint.
Az intézmény alapvető céljai és feladatai
- Pozitív személyiségjegyek alakítása.
- Az egészséges életmód, egészségmegőrzés szokásainak alapozása.
- Mozgásos (speciális, sokmozgásos) tevékenységek megismertetése, megszerettetése.
- A környezeti- és művészeti értékek, szépségek felfedeztetése, ápolás
- A „másság” tolerálása, elfogadtatása.
A család és az intézmények kapcsolata
A család - óvoda kapcsolatában azt a szemléletet erősítjük, hogy a családi nevelést folytatjuk, kiegészítjük, de nem vesszük át annak szerepét. Szükségesnek érezzük, valamennyi intézményben a gyermeklétszám folyamatos biztosítása, megtartása és a családok bizalmának megnyerése érdekében az nyitottság szemléletének érvényesülését A leendő óvodások felkutatása, megismertetése az óvodai élettel segíti az intézmények gyermekmegtartó képességét, erősíti az óvoda szerepét.
Az intézmények lehetséges együttműködési formái
A 3 óvoda munkájának összehangolása igen nagy körültekintést igényel, különösen akkor, ha olyan közös pontokat szeretnénk találni, amelybe mindenki bekapcsolható.. Ez vonatkozik a gyermekekre, szülőkre, dolgozókra egyaránt.
Dokumentumok
HÁZIREND 2012-2013
Óvoda bemutatasa
Programunk bemutatása
Különös közzétételi lista
JÁSZSÁGI KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAMJA
Tanévnyitó értekezlet 2010/2011
SZÜLŐI ÉRTEKEZLET 2010/2011
INTEGRÁCIÓS BÁZISISKOLA A JÁSZSÁGBAN
AZ IPR PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA A KOMPLEX PREVENCIÓS PROGRAM TÜKRÉBEN
Jászsági Közoktatási Intézmény HÁZIREND
JÁSZSÁGI KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAMJA - 2011.
A Jászsági Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény PEDAGÓGIAI PROGRAMJA
Jászsági Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
„Át-tanítás” innováció az óvoda-iskola átmenet gyakorlatában
IPR program megvalósulása a Komplex prevenciós Óvodai Program tükrében
„Napsugár Napok” Vidám évnyitó hét A gyermekek befogadása változatos szabadidős programokkal
Dolgozók
Napsugár napok - Egészségügyi hét 2012