Az intézmény gyermekképe, óvodaképe, nevelési elvei
Az óvodák gyermekképe, óvodaképe összhangban áll az Óvodai nevelés országos alapprogramjában foglaltakkal. Az eltérő pedagógiai és pszichológiai irányzatoknak megfelelően, a gyermeki személyiség kibontakoztatását életkornak megfelelő tevékenységen keresztül, mozgással és játékkal, de egyéni műveltségtartalmakkal biztosítják, a programjaikban megfogalmazottak szerint.
A gyermek alapvető joga, testi-lelki szükségletének kielégítése.
A gyermeki személyiség kibontakoztatása
- a gyermek végtelen szeretetén, különbözőségének és egyéni különbségeinek tiszteletén,
- a gyermek életkorhoz igazodó szükségleteinek ismeretén és figyelembevételén,
- a gyermek testi, szociális, érzelmi és értelmi fejlődésének ismeretén, valamint
- a fejlődési, fejlesztési területre kiterjedő figyelmen alapszik.
- Céljaink megvalósításában alapvetően támaszkodunk az óvodások természetes megnyilvánulási formáira, a mozgásra és a játékra
- Céljaink meghatározásánál meggyőződésünk, hogy a korai fejlődés tudatos támogatására szükség van, az optimális környezeti feltételek megtervezése és szervezése szakmailag felkészült óvodapedagógusok faladata
- Fejlesztési elveink és gyakorlatunk főbb jellemzői a gyermekközpontú és a differenciált egyéni képességfejlesztést szolgálják, különös figyelmet fordítva a gyermekek eltérő részképesség hiányának pótlására.
- Óvodánk a közoktatási rendszer szakmailag önálló nevelési intézménye, a családi nevelés kiegészítője, a gyermekek harmadik életévétől az iskolába lépéséig.
- A családi nevelés mellett az esélyteremtés legfontosabb alap intézménye.
- Felelősek vagyunk a gyermekeket elvezetni az iskola küszöbéig úgy, hogy felkészültek, alkalmasak legyenek az új feladatokra, az iskolai életre miközben megőrizhessék boldog gyermekkorukat.
- Alapvető feladatunk a kultúra átadása és közvetítése életkori sajátosságokhoz illeszkedő nevelési módszerekkel.
- Funkciói: óvó- védő, szociális, nevelő-személyiségfejlesztő intézmény, amely a mozgásfejlesztésre, játékos cselekedtetésre épül.
- Megteremtjük az intézményünkbe beíratott gyermekek számára az érzelmi biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes légkört.
- Az egyéni különbségek, és a másság tiszteletben tartása jellemzi intézményünk dolgozóit
- A gyermeki személyiséget tisztelet, szeretet, elfogadás, megbecsülés és védelem övezi.
- Megteremtődik az érzelmi biztonság, otthonosság, derűs, szeretetteljes légkör feltétele.
- Érvényesül a gyermekek személyiség fejlődésének és egyéni képességeinek kibontakoztatása és egyéni bánásmód elve.
- A nevelés lehetővé teszi az iskolai tanulási zavarok megelőzését és prevencióját.
- A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, az óvodai nevelés azt kiegészíti a közös együttműködés keretében
- A sajátos nevelési igényű, valamint az etnikai gyermekek nevelése során megvalósul tolerancia a másság elfogadásának elve és a differenciált képességfejlesztés.