Helyi nevelési programok
Az óvodák saját nevelési program alapján dolgoznak programjaikban messzemenően figyelembe,
veszik a helyi társadalmi elvárásokból felmerülő feladatokat, alkalmazva a már több
éve jól bevált, működő nevelési-fejlesztési gyakorlatokat, módszereket, amelyeket
a térség adottságai lehetővé tesznek
Sok év gyakorlatának, a nevelőtestület kitartó elszántságának, a prevenciós fejlesztés
gondolatával, szemléletével történő azonosulásnak köszönhetően egyöntetű döntés
született a „Komplex Prevenciós óvodai Program’ helyi viszonyainkhoz igazított adaptációja
mellett, mert
- tartalma jól összecseng az óvoda adottságaival,
- optimális feltételrendszerével,
- a település differenciálódó társadalmi igényeivel, szükségleteivel és
- a gyermekek szociokulturális hátrányaival.
Tudatosan felvállalja:
- az iskolai tanulási képességeket meghatározó funkciók fejlesztését,
- segíti a hátrányos szociális környezetből jövő gyermekek felzárkóztatását, és a tehetséggondozást,
- biztosítja az egyéni differenciált bánásmód elvének érvényesülését.
2002-re kiépült a Comenius 2000 Közoktatási és Minőségfejlesztési program I. intézményi
modellje, amely a partnerközpontú működésre épült.